Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulacja geometrii kół

Oferujemy badanie i regulację geometrii kół w pojazdach ciężarowych.

Polega ono na odpowiednim ustawieniu optymalnych kątów układu jezdnego osi i kół w pojeździe ciężarowym (w tym w naczepach i przyczepach) według zaleceń producenta pojazdu jak i również na podstawie przeglądu zużycia opon w pojeździe.

Odpowiednie ustawienie geometrii kół zapewnia bezpieczeństwo, ale jest również opłacalne dla przedsiębiorcy ponieważ:

  • zapewnia maksymalną możliwą precyzję kierowania pojazdem co daje zarówno komfort jak i poczucie bezpieczeństwa dla kierowcy,
  • ​gwarantuje najmniejsze możliwe zużycie paliwa oraz koszty eksploatacyjne ponieważ minimalizuje opory toczenia opon,
  • wpływa na mniejsze zużycie elementów zawieszenia i łożysk tym samym zmniejsza częstotliwość przestojów pojazdów i kosztów ich utrzymania,
  • daje najwyższe możliwe przebiegi opon, gdyż nieuregulowana geometria już o 1mm pomniejsza życie opon nawet o 7%.

To się po prostu opłaca !!

Dlaczego warto dokonać regulacji geometrii u nas ?

Ponieważ posiadamy jedno z najnowocześniejszych urządzeń specjalnie skonstruowanych do tego celu. Jest nim HAWEKA AXIS 4000 do pomiarów i regulacji geometrii kół i osi pojazdów ciężarowych. Urządzenie to umożliwia również kalibrację radaru ACC (Adaptive Cruise Control).

Nasze urządzenie jest sprzętem elektronicznym (dokładniejszym w porównaniu do tańszych urządzeń laserowych). Posiada wbudowane inklinometry. Umożliwia ustawianie geometrii kół zarówno ze stalowymi jak i aluminiowymi felgami. Możemy ustawić geometrię kół zarówno w samochodach ciężarowych jak i w naczepach i przyczepach, jak i również w pojazdach z podwójną osią skrętną.

Po badaniu i ustawieniu geometrii drukujemy raport dla klienta.

Nasze urządzenie umożliwia szybki pomiar i ustawienie:

  • zbieżności całkowitej,
  • ​zbieżności połówkowej,
  • ustawianie przekładni kierowniczej w pozycji środkowej,
  • pomiar kątów: pochylenia koła, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, różnicy skrętów, maksymalnego kąta skrętu, nieprostopadłości i przesunięcia osi,
  • pomiary w tzw. "stanie jazdy" (podnoszenie pojazdu lub jego kół jest niepotrzebne),
  • głowica laserowa obracana o 360° używana do szybkiego pobierania wartości,
  • szybkie, jasne i proste wprowadzanie danych pojazdu,
  • łatwe ustawianie skal mierzących - proste polecenia graficzne.

Jest to jedno z najlepszych (o ile nie najlepsze), urządzeń do pomiaru geometrii kół samochodów ciężarowych dostępne na rynku.